Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Page Rank też jest ważny

Podziel się jenotem

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

 

Page Rank to najważniejszy parametr jaki powinno się uwzględniać i analizować podczas pozycjonowania stron internetowych!

Tak tak! Wbrew wielu opiniom krążącym po internecie, które mówią, że jest to parametr nieistotny...

                                                                   

                                                                   

Rozprawka na temat PAGE RANK

 

                                                                                 Google Page Rank

 

Wszystko o czym jest mowa w tematach informatycznych

inaczej nie było by o tym mowy, to istnieje, to akurat nie jest religia.

I wszystko ma znaczenie

Tylko kwestia - jak duże znaczenie? albo jak małe.

Na nasze wyniki w wyszukiwaniu przez Google wpływ ma bardzo dużo czynników, przez co wyniki doświadczeń mogą być bardzo zróżnicowane.

Ta bardzo duża liczba czynników i ciągle rosnąca wraz ze zmianami, w rozsądnej ekonomii powinna dawać skutek taki, że każdy czynnik traci na znaczeniu indywidualnie, bo jest tylko jednym z wielu.

Ale akurat parametr jakim jest Page Rank jednoczy w sobie wiele innych parametrów.

Gdy on jest dobry, to niemal wszystko inne jest też dobre.smiley

 

Na różne dziwne mitologie dotyczące nie istnienia ważności tego parametru, odpowiadam, że od takich stron nigdy nikt sobie nie narobił kłopotów. Należą do najbezpieczniejszych.

Trzeba też na prawdę się postarać ab

y zawalić sprawę używając do pozycjonowania stron ocenianych przez Google na podstawie parametru, które samo Google stworzyło do oceniania swoich stron..

Na każdy sposób tworzenia linków znajdą się teorie, że to jest złe. Z tego jasny wniosek, że nie ma już jak robić linków ;)

Nie jest łatwo jednak znaleźć przypadek

, gdzie ktoś się skarży od pogorszenia wyników na skutek stron z dużym Page Rank.

Jednak nie świadczy to nigdy o nieważności parametru Page Rank ani Trust Rank, tylko o tym, które czynniki są ważniejsze i jak duży wpływ mają.

 

Opinie biorą się stąd, że ludzie powtarzają po innych ludziach, którzy też to usłyszeli lub wyczytali od kogoś, kto tę informację dostał od kogoś i mu uwierzył.

Ludzki problem opiera się na powtarzaniu, bez zastanawiania różnych informacji. Bez sprawdzania, bez myślenia, bez samodzielnej umiejętności wyciągania wniosków. cheeky

Dlatego tak dobrze i niezmiennie od wieków utrzymują się mity, religie, zabobony, skrajne opcje polityczne, pijar polityczny i propaganda. Wystarczy społeczeństwo poinformować o czymś. A zaraz informacja ta przedostaje się z ust do ust i na internecie post po poście na różnych serwisach.

Nie ważne czy to była prawda. Ludzie o to już mniej dbają. Większość po prostu przyjmuje do wiadomości a następnie jest "święcie przekonany" co do słuszności swojej "wiedzy"

Page Rank od samego początku był bardzo ważnym parametrem dotyczącym stron internetowych. Na nim oparty jest cały system oceniania Google'a

Nie może nie być to parametr mało istotny, skoro jest najważniejszy ze wszystkich i bardzo się przydaje sprawdzanie stron internetowych pod tym kątem.

Ostatnimi czasy google doprowadziło do wielu zmian w algorytmach i na skutek tego coraz więcej czynników jest branych pod uwagę a przez to znaczenie Page Rank zmalało.

Czemu zmalało? Nie może utracić swojej pierwotnej ważności, tego na czym opiera się zasada oceniania stron internetowych.

Proste reguły ekonomiczne mówią, że może coś utracić na wartości, jeśli pojawiają się inne konkurencyjne rzeczy albo rośnie ilość produktów.

Na podobnej zasadzie Page Rank utracił na znaczeniu - tylko trochę. Tylko trochę, gdyż od tamtego czasu pojawił się jeszcze kolejny algorytm -Koliber, jako kolejna składowa wpływająca na pozycję w wynikach wyszukiwania. Wzrosło znaczenie tego jaka i ile treści jest na stronie. Cały czas się coś zmienia. Google robi ciągłe aktualizacje swoich algorytmów, bierze ogromną liczbę czynników pod uwagę. Dlatego przy tym ogromie czynników rozpatrywanie tylko i wyłącznie jednego - Page Rank - ma właśnie teraz mniejsze znaczenie.

Co jednak nie zmienia faktu, że ma znaczenie i to bardzo duże!! smiley

 

 

Aby omówić działanie parametru jakim jest  Page Rank,

musimy wrócić do początków działania internetu i poszukiwania metody na znalezienie odpowiedniej strony

w gąszczu milionów innych stron internetowych.

 

 

Początki wyszukiwarek i powstanie Page Rank

 

W tych początkowych czasach wymyślano różne metody, które mogły by umożliwić internautom odnalezienie tego co naprawdę potrzebują.

Pierwszym takim sposobem było katalogowanie stron. Pewne osoby stawiały nowe strony, które były katalogami i samodzielnie dodawali do tych katalogów różne odnalezione stronki.  Strony były sortowane pod kątem kategorii do których najbardziej pasują.

Kolejnym krokiem w rozwijaniu tej metody stały się katalogi, do których inni ludzie też mogli dodawać strony.

Swoje lub inne znaleziska ludzie wrzucali do katalogów by zrobić z nich przydatne zbiory dużej liczby wartościowych stron internetowych. Do dziś takie katalogi funkcjonują ale nie mają już tak dużego znaczenia jak w przeszłości.

Prawie nikt nie wchodzi do katalogu i danego działu aby znaleźć coś wartościowego.

Wiedziano jednak, że metodę tą należy usprawnić. Ludzie potrzebują przyjaznego i łatwego narzędzia jakim była by wyszukiwarka. W wyszukiwarce wpisujemy daną frazę, która nas interesuje a ona musi dać takie wyniki, które będą najbardziej trafne.

Opracowano w tym celu algorytm znany nam jako Page Rank. Ściśle kojarzy nam się on z firmą Google, gdyż właśnie do Google on należy i przez Google jego działanie jest utrzymywane ściśle tajnie.  Przez założycieli i właścicieli tej firmy algorytm został opracowany. Czyli wiąże się on z osobami: Larry’ego Page’a oraz Sergeya Brina. I to właśnie od nazwiska Larry'ego Page'a pochodzi nazwa tego algorytmu a nie jak większość ludzi sądzi, że od Page = Strona.

Mianowicie założycielom Google'a przyświtało w głowach aby do wyszukiwania odpowiednich zapytań użyć linki prowadzące do stron.

Wydaje się być prostą zależnością fakt, że jeśli strona jest ważniejsza, to więcej innych stron do niej linkuje.

Strona nie może być ważna dopóki nie uzyska dużej liczby odnośników.  I odwrotnie: strona nie ma dużo odnośników, ponieważ ludzie nie zrobili do niej wielu linków a nie zrobili, bo albo tej strony nie znają albo wcale nie jest warta odnoszenia się do jej zawartości.

 

Page Rank

Więc mamy pierwszy czynnik, który zarówno wpływa na określenie wartości strony jak i odnalezienia jej na różne zapytania wpisywane do wyszukiwarek.

Czyli ile stron linkuje do danej strony.

Toteż podstawowym czynnikiem, który uwzględniamy w pozycjonowaniu to właśnie jest ilość linków przychodzących!!

Wiemy też, że nie tylko ilość ale i jakość tych linków też ma znaczenie.

Szybko się połapano, że uproszczona metoda algorytmu oceniającego wartość stron, ma swoje wady.

Mianowicie jeśli by tylko zliczać ilość linków, to wyszukiwarki bardzo łatwo mogłby być manipulowane przez pozycjonerów, którzy zaburzyli by rzetelne wyniki wyszukiwań na rzecz własnych interesów. 

W ten sposób encyklopedie, uniwersytety, firmy, instytucje itp mogły by przegrywać z prywatnymi stronami o małej wartości merytorycznej, które z kolei mogły sobie narobić dużo linków i w ten sposób udawać, że są tak samo ważne lub nawet ważniejsze od stron o dużej wartości swojego kontentu.

Kolejnym krokiem było w związku z tym analizowanie nie tylko tego ile stron linkuje ale też jak same te strony są podlinkowane.

 

Wniosek z tego taki:

Im więcej stron linkujących do naszej strony, tym lepiej, im więcej linków prowadzących do tamtych stron, tym też lepiej.  Stąd z kolei wniosek, że skoro wskaźnik Page Rank mówi o tym ile prowadzi linków do strony a im więcej tym lepiej, to oczywiście najlepiej przyjmować linki pochodzące ze stron o dużym Page Rank!

 

Ale należy się też dopowiedzenie, że mocne strony to nie wszystko. Gdyż tak dużo czynników się na to składa, że ich pominięcie może przynieść złe konsekwencje. Np brak linków ze stron powiązanych tematycznie a poprzez to brak zaufania i wszystkie związane z tym konsekwencje. Więc mieszanka stron mocnych oraz stron powiązanych tematycznie dopiero może przynosić bardzo dobre efekty. I jeszcze do tego dorzucając inne ważne reguły jak zróżnicowanie anchorów, zróznicowanie skryptów stron czy dobra proporcja pomiędzy liczbą linków dofollow oraz nofollow.

Skoro strony mają duży Page Rank, to muszą być dobrze podlinkowane i właśnie o to nam przecież chodzi.

Jednak to jeszcze nie wszystko. Cwaność pozycjonerów łatwo przechytrzyła by algorytm Google, gdyby na tym kończył się sposób jego działania. Dość łatwo było by manipulować wynikami gdyby na Page Rank wpływały tylko linki prowadzące do strony i linki prowadzące do stron z tymi linkami.

Można było by robić własne strony, dobrze podlinkowane i robiące jako super zaplecza. Zostały więc uwzględnione inne czynniki, takie jak np trust rank, czyli wskaźnik zaufania. Google ocenia więc już nie tylko liczbę linków w całej strukturze drzewa linków ale też o jakie strony opierają się te linki.

Kwestię zaufania opisałem w artykule trust rank. Mianowicie jednym z ważniejszych czynników wpływających na trust jest liczba odwiedzin strony i jak długo ludzie na niej pozostają. Ile czasu to zajmuje i ile podstron przeglądają.

Na takie często widziane i słyszane pytania: typu: zrobiłem dużo linków ze stron o dużym PR i wcale nie widać efektu. O co chodzi? Odpowiada Matt Cutts w tym filmiku:

{youtube}6TCccq_74ow&feature=youtu.be{/youtube}

 

 

Bardzo łatwo odróżnić strony zapleczowe o małej wartości od innych. Jeśli do zaplecz prowadzi dużo linków ale nikt ich nie odwiedza – to nie mogą być to wartościowe strony a w dodatku są podejrzane – bo czemu prowadzi do nich tak dużo linków jak by były ważne a liczba odwiedzin nie jest do tego proporcjonalna..? 

Pozycjonerzy stosowali też różne sztuczki z manipulacją liczby odwiedzin. Jednak jest to też łatwe do wykrycia oraz oceny. Jeśli np. korzystamy z surf barów, to odwiedziny są krótkie, wręcz dziwne. Wygląda to na sytuację, w której ktoś trafił na stronę ale zupełnie ta strona mu się nie podoba i od razu została opuszczona. Jeśli żaden z numerów IP, które trafiły na stronę nie poświęca czasu na czytanie artykułów, nie przechodzi na inne podstrony – to ta strona nie może być zaufana i nie może dostać dobrego trust rank. Jeśli nie może dostać dobrego trust rank, to nie może dostać dobrego Page Rank..

Więc zaniedbywanie dwóch najważniejszych czynników jakie uwzględnia Google oraz pisanie do internautów o tym, że coś takiego nie istnieje – jest głupotą!

Jeśli podczas aktualizacji page rank swojej strony uzyskacie awans w postaci przeskoku o jedną lub dwie lub trzy wartości w górę, wówczas też zauważycie bardzo ładny skok w wynikach wyszukiwania na pewne frazy.

 

Więc page rank sprzyja wynikom wyszukiwania. Page Rank najłatwiej dostać z linków prowadzących od stron z wysokim Page Rank. Zatem znowu to samo pytanie: czy page rank stron na których zamieszczamy linki ma znaczenie..? Oczywiście, że ma i to bardzo duże znaczenie. W dodatku wskaźnik PR opiera się na wielu innych czynnikach a co za tym idzie. Jeśli strona ma dobry Page Rank, to musi mieć też dużo innych parametrów bardzo dobrych.

 

Neguję w ten sposób zarówno dziwne teorie o braku sensu w sprawdzaniu Page Rank a zarazem podkreślam jak bardzo dobry jest to parametr. Jeśli jest on wynikiem wielu innych parametrów to zamiast sprawdzać bardzo dużą liczbę różnych czynników to możemy sprawdzać tylko i wyłącznie PR :)

Na stronie Google Webmaster Tools, w narzędziu do zrzekania się linków – disavow tool widzimy coś takiego:                                                     

"PageRank to wskaźnik ważności strony, który Google określa na podstawie linków prowadzących do niej z innych stron. (PageRank jest ważny, ale to tylko jeden z ponad 200 wskaźników, których używamy do ustalania ważności). Ogólnie link jest traktowany jako głos, który świadczy o jakości strony docelowej.”

 

A więc krótko i sensownie napisane, że Page Rank jest tym wskaźnikiem, który najlepiej analizować, choć nie mówi on o wszystkim. Jest ponad 200 innych wskaźników. Mogło by nam pomóc w zrzekaniu się linków jakieś dodatkowe narzędzie typu link detox. Ale jeśli takiego nie mamy to kierujmy się tylko tym Page Rank.

Zatem aby pozbyć się złych linków usuwamy wszystko co ma page rank = n/a strony głównej i możemy też usuwać inne strony o Page Rank =0. Tak nam sugeruje samo google. Nawet jeśli boimy się, że usuniemy też te linki, które nie stanowiły zagrożenia, to jednak utracimy wtedy te linki najmniej istotne, ponieważ jeśli posiadają Page Rank=0 to należą do tych najmniej wartościowych i nawet utracenie setek takich linków nie przynosi złego efektu. Może natomiast przynosić dobry efekt w postaci zwiększenia zaufania. Dodam też, że jeśli zrezygnujemy nawet z linków prowadzących od dwustu katalogów a zastąpimy je później trzema linkami z forów internetowych - to już będzie lepiej.

Mimo iż pisałem już o tym w jednym artykule, to napiszę ponownie o tym jak Page Rank i Trust Rank są bardzo ze sobą związane. Mianowicie: nie tylko ilość prowadzących linków do strony może sprawić, że ta strona będzie dobrze oceniana w oczach Google, czyli uzyska dobry Page Rank.

Tysiące stron znanych jako katalogi albo precle z dnia na dzień zostały obdarzone spadkami swojego Page Rank aż do poziomu wynoszącego n/a lub 0 albo spadały tylko o 1 lub 2 punkty w skali 0-10. Wartość spadała, nawet mimo przyrostu liczby linków. Jednocześnie wartość ta spadała najbardziej właśnie na takich stronach, które służą tylko i wyłącznie do pozycjonowania. Tylko i wyłącznie w tym celu ludzie te strony używają. Zamieszczając tam ogromną liczbę linków. Nie było by nic złego gdyby te katalogi linkowały tylko i wyłącznie do „normalnych stron” linkowanie do stron podejrzanych zmniejsza zaufanie. Jeśli ktoś głosuje na podejrzanych polityków, to sam jest podejrzany, więc nie obdarzymy go zaufaniem.

To właśnie utrata zaufania wpływa na utratę page rank. Jak i wzrost zaufania wpływa na poprawę page rank.

Strony nie posiadające ładnej wartości Page Rank, to muszą być albo strony młode, które nie mają dużo linków prowadzących do siebie albo starsze strony posiadające dużo linków ale na skutek swojej działalności utraciły zaufanie. No i do tego dochodzą też strony mające swój wiek ale takie co nie były za bardzo pozycjonowane. Więc zarówno w pierwszym jak i drugim i trzecim przypadku te strony albo nie mają dużo linków przychodzących albo nie mają zaufania albo nie mają ani jednego ani drugiego. Więc na co nam linki prowadzące z tych stron? Po co nam linki ze stron, z których linków najlepiej się pozbywać zamiast pozyskiwać.

Jeśli strona nie ma Page Rank, to albo straciła zaufanie od Google albo go jeszcze nie uzyskała, tak czy inaczej oba przypadki świadczą o tym, że strona na obecną chwilę, nie ma zaufania u Google.

Jeśli korzystamy z narzędzia disavow tool, to najłatwiej to zrobić poprzez zrzekanie się właśnie linków z najgorszym z możliwych wartości Page Rank, gdyż skoro nam jakieś strony zaszkodziły, to najpierw Google musiało dojść do wniosku, że te strony są szkodliwe a gdy do takiego wniosku już doszło to albo straciły swój page rank po karze nałożonej ręcznie przez któregoś z pracowników Google albo też page rank sam spadł podczas aktualizacji.

Oczywiście są też przypadki, których nie opisałem ale stanowią tak małą grupę stron linkujących do naszej, że nie ma sensu się tym zajmować.

Mianowicie, możemy zrobić linki na jakimś forum o dobrej kondycji, czyli z ładnym wskaźnikiem Page Rank, ale to forum przestało być dobrze moderowane i zaczęło pozwalać na wstawianie dużej liczby linków, w tym prowadzących do „złych stron” Na skutek takiej działalności trust tego forum spada, spada liczba użytkowników, którym nie podoba się przerost liczby linków nad wartością kontentu danej strony. Forum traci trust rank, następnie page rank. Linki, umieszczone kiedyś na forum mogły mieć dla nas dużą wartość nagle tracą na wartości.

Jednak nie da się zapobiec takim sytuacjom. Jak przewidzieć, że dany katalog, forum czy blog może dostać kary od Google..? Nie można zupełnie przewidzieć takich nieprzewidywalnych przebiegów zdarzeń, toteż ten przypadek można pominąć.

No i w drugą stronę: możemy sobie narobić linków słabych na stronach posiadających Page Rank = 0 ale te strony mogą piąć się w górę. Zyskiwać coraz to więcej linków i użytkowników. Więc wartość linków na nich postawionych też będzie rosła.

Chyba tylko to oraz jakieś powiązanie tematyczne treści stron z naszą stroną, powinno nam sugerować, że warto robić linka z tej strony, która nie ma wskaźnika PR.

Jednak nie jesteśmy w stanie przewidywać przyszłości i nie wiemy czy dane strony się rozkręcą, czy może zostaną w  ogóle porzucone. Najmniejszymi zmianami cieszą się strony o dużym Page Rank i z bardzo dużą audiencją internautów. Wówczas te strony to bardzo dobry biznes i głupio było by go porzucać. Częściej potrafią one zmienić właściciela niż swoją działalność.

Natomiast wśród stron o page rank = 0 mamy bardzo duży współczynnik stron, których właściciele najpierw chcieli coś robić ale potem się rozmyslili… Czyli mają najmniejszą pewność przyszłości. A więc klasyfikują się do stron o najmniejszej wartości dla pozycjonerów.

I znów wniosek - to jak można twierdzić, że PR nie ma znaczenia, skoro mamy kolejny wniosek, że bez PR jest najgorzej :)

Natomiast wśród stron o wysokim PR mamy najwięcej takich, które są od wielu lat, które prawdopodobnie będą cały czas, bo nawet jak właściciel się znudził to sprzedaje to z dużym zyskiem i serwis dalej prowadzi działalność. Po co likwidować coś co przynosi duże pieniądze :)

Toteż tworząc linki na stroanch o bardzo dużym Page Rank uzyskamy największą żywotność naszych linków.

 

A teraz analiza fragmentu zaczerpniętego z wikipedii i dotyczącego algorytmu Page Rank:

 

Algorytm Page Rank

Poniższy algorytm jest tylko wersją wzorcową. Szczegóły algorytmu nie zostały upublicznione.

Gdzie:

·        PR - PageRank danej strony

·        d - współczynnik tłumienia, liczba pomiędzy 0 i 1. Dla obliczeń przyjmuje się zazwyczaj wartość 0.85

·        N - liczba stron internetowych

·        L - liczba linków do których odsyła dana strona internetowa

 

Jest to rzeczywiście bardzo uproszczony wzór, w którym widzimy tylko te najbardziej podstawowe czynniki, które mogą wpłynąć na naszą stronę a więc ilość linków prowadzących do danej strony oraz page rank tych stron.

W nawiasie widzimy ilorazy wartości PR do liczby linków wychodzących na danej stronie. Page Rank w liczniku, liczba wychodzących w mianowniku. Więc wynik jest wprost proporcjonalny do wartości page rank tych stron i odwrotnie proporcjonalny do liczby linków wychodzących.

A dla tych co nie pamiętają podstaw matematyki: im page rank stron linkujących do naszej jest większy, tym dla naszej strony lepiej. Im strona linkująca do naszej ma więcej linków wychodzących, tym dla nas gorzej.

Także widać jak dużo czynników składa się na dane wyniki. Np. znajdujemy stronę typu forum PiO. Forum ma ładny page rank z uwagi na liczbę użytkowników i liczbę linków prowadzących do forum. Jednak link z forum na skutek tego nie będzie miał wyśmienitej wartości, gdyż na tym forum większość użytkowników ma w profilu linki do swojej strony  także w stopkach. Po przemianie linków z PiO na nofollow a także zrobieniu no index na profile powinno już właściwie nie być większego znaczenia. Jednak kilka testów moich wykazało, że ma znaczenie nadal. Do Pio prowadzi dużo linków, z Pio wychodzi dużo linków - jedyny minus, ale kontra takie czynniki jak: wiek domeny, jak bardzo jest popularna, jak bardzo szybko forum się rozwija o nową treść, strona szybko się rozbudowywująca itp..

Z tego też wniosek inny: najbardziej pożądane przez nas strony to strony o dużym Page Rank, dużym Trust Rank, bez dużej liczby linków wychodzących a jednocześnie pozwalające nam na dodanie linku. Jednak graniczy to z cudem. Bo jeśli taka porządna strona da możliwość stworzenia nam linka, to zapewne jest znana innym pozycjonerom i wpadną tam setki innych linków również. Jednak jeśli strona jest znana i bardzo ważna, to wówczas liczba linków wychodzących już nie ma znaczenia większego.

Np taki facebook, twitter czy google plus - w każdej minucie powstają tam tysiące nowych linków tworzonych przez internautów. W tym ogromne liczby linków spamujących. Tempo przyrostu linków na tych serwisach jest ogromne. I czy ma to znaczenie? Oczywiście, że ma znikome znaczenie, gdyż jeśli przybywa na takim serwisie kilka tysięcy nowych linków wychodzących, to stan zmienia się i milionowe części procenta wszystkich linków, które są na tym serwisie.

Nie można niektórych stron z wysokim Page Rank, nawet uszkodzić!!

Czyli są najbezpieczniejsze ze wszystkich :) :)

Tu jeszcze filmik omawiający algebraiczne wyliczanie Page Rank

{youtube}8pZMSvKvVUA&feature=youtu.be{/youtube}

 

Page Rank strony głównej i podstrony

 

Kolejny mankament, który należy rozważyć, to kolejny mit związany z wartością page rank strony głównej i podstrony gdzie udało zamieścić się link.

Oczywiście duże znaczenie ma page rank dokładnie tego miejsca gdzie nasz link się znajduje. Niestety w większości przypadków sama podstrona gdzie zakładamy profil ma page rank = n/a. Gdyż świeżo tworzony profil generuje nową podstronę, która nie jest dobrze podlinkowana, więc nie może mieć ona od razu ładnego wskaźnika PR.

Argument ten jest często wykorzystywany przez różne osoby, które będą nam próbowały z tego powodu wmówić nam, że ich katalogi lub precle o wartości PR = 0 mają taką samą moc co inne katalogi, gdyż i tak podstrona z naszym linkiem będzie miała w rezultacie ten sam PR. Jednak nie jest to dobre wytłumaczenie. Skoro na jednym i drugim katalogu mamy ten sam efekt podstrony z PR =n/a, to mamy coś wspólnego dla obu katalogów, więc aby je porównać należy uwzględnić inne parametry obu katalogów, trzeba znaleźć to czym się różnią a nie w czym są podobne :)

Takie jak: page rank strony głównej, ilość linków przychodzących, wiek domeny, trust rank i inne. Obojętnie co będziemy rozpatrywać, to niemal zawsze się okaże, że ten katalog z dużym Page Rank strony głównej wypada lepiej.

Jedyny przykład kiedy może tak nie wyjść, to jeśli porównamy jakiś katalog o wartości PR = 3 z katalogiem o wartości PR = n/a, który to z kolei kiedyś miał PR = 4 ale został zbanowany. Jednak jeśli miał w przeszłości wysoki PR, to wciąż do niego prowadzi bardzo duża liczba linków. Ale wciąż nie jest to dobrym argumentem, gdyż mimo dużej liczby backlinków, ten katalog nie ma wartości, ponieważ skoro utracił Page Rank to utracił go na skutek utraty zaufania. Posiadanie linku z tego katalogu obniża też zaufanie do naszej strony.

Jeszcze kolejny argument  opowiadający się za ważnością wskaźnika Page Rank jest taki: wystarczy zrobić sobie prostą stronkę do testów i zacząć w nią linkować samymi stronami, których domena główna nie ma wartości Page Rank większej niż zero. Korzystajmy w tym celu z katalogów, precli, forów i blogów. Zauważymy efekt trudności w wypozycjonowaniu danych słów kluczowych i możemy też zauważyć filtr nałożony na tę stronę na skutek zupełnego braku zaufania wszystkich stron linkujących do naszej. Dodawanie kolejnych tego typu linków owocuje coraz to gorszymi wynikami – bo jaką wartość może mieć strona do której nic zaufanego nie chce linkować a linkuje coraz to więcej tych niezaufanych.

I odwrotnie: mocne profile, fora, drogie katalogi, mocne blogi – to strony cieszące się najlepszą opinią w pozycjonowaniu. Nikt nigdy nie dostał kary od takich stron z wysokim page rank, chyba że narobił sobie kłopotów poprzez brak dywersyfikacji anchor textu albo też korzystał ciągle tylko z jednej grupy. Tak np. samo dodawanie do katalogów, nawet mocnych, może się źle skończyć – ale to inny temat i inne linijki kodu algorytmów google’a, które za to są odpowiedzialne, by zrobić sobie opinię o tym: co to jest za strona, która tylko się kataloguje (reklamuje) ale nie ma żadnego innego miejsca w necie, które by również linkowało i w ten sposób potwierdzało wartość tej strony. Jeśli jest coś wartościowego, to posiadać powinno linki przychodzące z różnych źródeł w necie: ktoś wrzuca link na facebooka, ktoś inny na blogu, forum i różnych społecznościówkach – wtedy mamy potwierdzenie, że to coś jest wartościowe. Samo katalogowanie to robienie reklamy a reklama sama w sobie nie świadczy w żaden sposób o wartości produktu. Można przecież reklamować kupę w worku. Dopiero różne inne potwierdzenia jak linki z różnych stron oraz wejścia ludzi na stronę i wskaźnik alexa rank dają do zrozumienia, że to nie jest kupa tylko coś ciekawszego.

 

Page Rank prawdziwy i nieprawdziwy.

 

Page Rank oficjalny

To ten, który łatwo możemy sobie sprawdzić za pomocą różnych narzędzi takich jak monitor albo w dodatkach dla webmasterów w przeglądarkach internetowych: Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox. Ten wskaźnik jest zawsze przybliżeniem tego prawdziwego. Po prostu dla ułatwienia przybiera on wartości liczb całkowitych: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Mamy w ten sposób prostą skalę do maksymalnej wartości 10.

Jednak z obliczeń algorytmicznych, na które składają się tak wielkie ilości czynników, wyniki rzadko kiedy wychodzą całkowite. Stąd przybliżenia. Jeśli aktualnie nasz page rank wynosi 1,7 lub 2,2 i jutro będzie aktualizacja, to otrzymamy nowy page rank o wartości równej 2 – jest to zwykłe przybliżenie wartości.

Czasem rozrzut pomiędzy prawdziwym PR a oficjalnym od Google bardzo może się różnić. Np. oficjalnie mamy n/a ale prawdziwy PR wynosi już 2,1. Więc wiemy, że na sprawiedliwość musimy poczekać aż do mementu aktualizacji Page Rank przez Google. Jest to dość często spotykane, jeśli nowo utworzona strona od razu zbiera dużo linków, intensywnie i systematycznie przez kilka miesięcy a w tym czasie ciągle nie ma aktualizacji Google.

W przeszłości miałem taki jeden przypadek, że strona z wartości n/a od razu uzyskała wartość 3. A więc przeskoczyła wartość 0, oraz 1 i 2. Pocieszające w tym oczekiwaniu na aktualizację jest fakt, że gdy już do niej dojdzie i strona stanie się oficjalnie ważniejsza, to też wszystkie nasze monitorowane pozycje powinny ładnie poszybować w górę.

Oczywiście zawsze jest jakieś ale i można podać na to argumenty. Np. w tym samym czasie cała nasza konkurencja również ładnie się pozycjonowała a nawet lepiej i podczas aktualizacji, ich wartości też bardzo urosną. 



                                                                        

 

   
   
© ALLROUNDER
eXTReMe Tracker