Hummingbird

Podziel się jenotem

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Hummingbird czyli koliber to najnowszy algorytm stworzony przez google. A więc trzeba coś o nim napisać :)

 

KoliberNa początku muszę przyznać, że od zbierania różnych informacji na temat tego algorytmu nie mogłem tak szybko dojść do tego, co właściwie google daje nam nowego...?

Prawie nic! Ze wszystkich danych na ważnych stronach seo świata i z wypowiedzi przedstawicieli google'a takich jak Matt Cutts wynika, że dużo się nie zmieniło.

Koliber podobnie jak wszystkie inne algorytmy google'a i system oceniania, znów bierze pod uwagę wiele różnorakich czynników, tak by ocena była znacznie skuteczniejsza. Jak sam Matt Cutts opowiada, że nie tylko Page Rank ale ponad 200 innych czynników też ma znaczenie.

Ale oczywiście nieprawdą było by stwierdzić, że nie zmieniło się absolutnie nic. Mianowicie jest bardzo istotna zmiana, gdzie treść strony ma jeszcze większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej!

Już od dłuższego czasu było słychać i można było wywnioskować z wypowiedzi Cutts'a, że zawartość strony robi się coraz ważniejsza i ważniejsza. A teraz jest jeszcze ważniejsza.

Więc plusem dla wszystkich i dla mnie chyba też będzie fakt, że mając dużo i wartościowej treści, można osiągać lepsze wyniki, niż inni mając mało treści ale za to znacznie więcej linków.

Czyli jest to kolejne działanie idące w celu sprawiedliwszego oceniania, tak samo jak było w przypadku poprzednich opracowanych algorytmów takich jak Pingwin i Panda.

Za to oberwało się wszystkim co zrobili stronki reklamowe, których treść to jedna tylko strona główna i treść w ogóle nie zmieniana jak na martwych stronach.

Widzieliście nie jeden raz stronę internetową - ogłoszenie, reklama i wkręt - zwykła pojedyncza strona, bez podstron, bez większej treści. Coś typu cudowna forma odchudzania albo kup kurs jak zostać bogaczem. Te strony trzeba jakoś oddzielać od tych co mają coś wspólnego z treścią ale za to mają jej więcej, bardziej rzetelnej i bardziej potrzebnej internautom.

Widzę skutki kolibra na swoich stronkach, które tak właśnie wyglądały i np strona z listą darmowych katalogów i dwustu katalogów, już nie są w czołowych wynikach wyszukiwania. Musiało by mi się chcieć nanieść tam nową treść i zrobić nowe linki aby bardziej spodobało się to algorytmom google'a.

Na dzień dzisiejszy widzę, że moje listy katalogów na niektóre frazy poleciały o kilkadziesiąt pozycji a inne wypadły ponad pierwsze 100...

Tak właśnie działa seo algorytm google'a hummingbird :) Choć w świecie algorytmów Seo nic nie jest pewne. Powodów może być bardzo dużo.

Świat Seo to świat spekulacji jak na giełdzie, gdyż dokładne działania przeglądarek internetowych nie są oficjalnie nikomu przekazywane, tylko wręcz odwrotnie. Są to rzeczy ściśle tajne.

Nie można dać ludziom możliwości łatwego oszukiwania wyników wyszukiwania. Jedyne co jest oczywiste, to fakt, że nie można niczego być pewnym i jedyny racjonalny sposób postępowania z tym to bazowanie na rachunku prawdopodobieństwa.

Możemy tylko szacować i wyciągać wnioski o tym, co jest najbardziej prawdopodobne.

Ale to nadal nie wszystko jeśli chodzi o najważniejsze z tym związane zagadnienia. Mianowicie można wywnioskować, z różnych wypowiedzi i artykułów, że to taki algorytm, co jest tak zaawansowany, że stara się rozumieć pisownię i jej sens a zdajecie sobie sprawę jak to trudne musi być dla robotów w porównaniu do ludzi..

Więc tak: kiedyś praktycznie same słowa kluczowe miały znacznie. Np mamy stronę o psach i staramy się ja podnieść poprzez optymalizację i wykorzystanie słów kluczowych takich jak: pies i psy i samo to przynosiło bardzo dobre rezultaty. Teraz google jest o tyle mądrzejsze, że odmiany tych słów, niepozycjonowane i nie optymalizowane też przyniosą dobre rezultaty czyli: psom, psu, pieskowi, pieskom, psinki, psiaczki, psiaczkowi, pieski itp itd etc.

W bazach słownikowych ujęte są słowa i ich cała gama odmian przez wszystkie osoby, przypadki i we wszystkich czasach. Więc teraz słowa takie jak "piesek" w treści pomagają wypozycjonować słowo kluczowe "pies"

I jeszcze co tu mamy istotnego. Pozycjonując np "leczenie psa" pewnie użylibyśmy anchorów w linkach takich jak: leczenie, leczenie psa, leczenie psów, psy leczenie, pies leczenie, bo tak pewnie ludzie wpisują w wyszukiwarce internetowej. No ale Hummingbird jest tak mądrym ptaszkiem, że będzie odpowiadał na całe złożone zdania typu: gdzie mogę wyleczyć swojego psa :)

Nazwa została tak mu nadana - koliber, ponieważ tak sprytny, szybki i bystry jest algorytm jak ten ptaszek. Jeśli ktoś widział kolibra w akcji to wie jak pojawia się tak szybko i znika, że trudno go dostrzec. Podlatując do kielicha kwiatka po ułamku sekundy jego długi dziobek już precyzyjnie zanurza się w kielichu, kolejny ułamek sekundy później ptaszek jest przy innym kielichu a swoją kolejność działania musiał zatem mieć bardzo dobrze przemyślaną. - Taka jest oficjalna wersja wytłumaczenia firmy google co do nowego algorytmu i utworzenia dla niego nazwy.

Zapewne nikogo albo prawie nikogo wink nie interesują większe szczegóły co do działań kolibra. I mnie też smiley

Tylko najważniejsze wnioski płynące z tego, że jest takie coś i wpływa na pozycje stron w wynikach wyszukiwania. Jako jeden z najważniejszych parametrów, o które należy zadbać podczas pozycjonowania.

A wnioski, które się nasuwają po przeczytaniu artykułów dotyczących kolibra są takie:

  •  Nie ma z powodu kolibra niczego nowego, tylko to co było ważne stało się jeszcze ważniejsze i bardziej wpływowe na wszystkie wyniki wyszukiwarki Google.
  • Ten ważny czynnik to jak zostanie oceniona zawartość strony
  • Należy zatem do tego przywiązać wagę, co ja piszę ale sam nie robię często i przekładam to do zrobienia przez wiele miesięcywink

Ten dobry kontent to:

  1. Ilość treści na stronie. Im więcej tym lepiej. Więc warto w miarę regularnie dopisywać nowe treści. To daje nam od razu możliwość tworzenia nowych słów kluczowych na podstronach i takiej manipulacji treścią aby jak najbardziej odpowiadała wyszukiwaniom potrzebnych informacji przez ludzi. Jednocześnie na nowe podstrony można robić nowe linki pozycjonujące. Ten sam wniosek i odpowiednie do tego postępowanie bez kolibra i tak był już znany. Ilość treści będzie odgrywać znaczenie. Co innego jeśli jest to bardzo prosta strona a co innego jeśli jest to bardzo duży poradnik.
  • Jakość, bo oczywiście jak we wszystkim do oceny i wyceny jakość ma tak samo duże znaczenie jak ilość smiley A co jest w takim razie rozumiane przez jakość, skoro to nie jest czytane przez ludzi, nie podlega też takiej roli jako treść do krytyki. Algorytmy google nie są aż takie mądre ale zapewne w przyszłości rozwiną się do takiego poziomu, że będą jednocześnie krytykami treści zawartych na stronach.. A na dzień dzisiejszy, to co podlega ocenie i uznawane będzie za jakość to: Stosowanie akapitów, pogrubień, kursywy, justowania, nagłówków i kolejnych nagłówków. Można w tym celu tak tworzyć nowe wpisy aby miały jak najwięcej takich składników. Śródtytuły, cytaty, tabelki, punktory i grafika - z optymalizacją - aby obrazki były podpisane i miały tekst zastępczy. Roboty nie mogą wnioskować co jest na grafice dla oka ludzkiego widoczne a jedynie wyczytać tekst informujący. Dobrze zatem wykorzystać w obrazkach na stronie słowa kluczowe.
  • Optymalizacja ma większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej. Na skutek takich zmian dla pozycjonerów staje się oczywisty fakt, że teraz inny procent czasu i zaangażowania powinien być poświęcony na tworzenie nowych linków a inna część czasu na tworzenie i optymalizację treści. Jeśli chcieć przegonić konkurencję, to należy dążyć do tego by mieć więcej treści i ładniejszej treści. Ważne w optymalizacji będzie rozsądne dodawanie tagów i kategorii aby większa ilość wpisów była ze sobą powiązana właśnie przez tagi i kategorie. Co nadaje też większą siłę pozycjonowanym słowom kluczowym.

Dzięki takim rozwiązaniom jak koliber dla Google znacznie łatwiejsza będzie skuteczna ocena stron. Utrudni to pracę pozycjonerom. Strony, które wnoszą mało treści i gorszej jakości - są niemal pozbawione szans wybicia się na topy na trudne frazy. Nie pomogą tysiące linków. Jednocześnie jest to duża motywacja dla webmasterów na całym świecie aby robić ładniejsze i bardziej rozbudowane w treść strony.

 


   
   
© ALLROUNDER
eXTReMe Tracker