Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Pozycjonowanie firm i sklepów

Podziel się jenotem

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

 

Jak pozycjonować firmy i jak pozycjonować sklepy internetowe?

 

Do napisania tego artykułu przyczyniły się ciągle powtarzane pytania na forach internetowych: jak pozycjonować firmę, jak pozycjonować sklep.

Od razu chciało by się odpowiedzieć: normalnie!

Pozycjonuje się zarówno firmy jak i sklepy, które również prowadzą działalność gospodarczą tak samo jak wszystkie inne strony i tak samo optymalizuje jak wszystko inne.

Z tym, że firmy mają znacznie więcej możliwości i źródeł pozyskiwania linków. A to dlatego, że firmy są oficjalne a jest cała masa stron, które są bazami firm.

I tu można pozyskać takie backlinki jakich nie może nikt bez działalności gospodarczej. I będą to na pewno linki o znacznie większej wartości od tych z forów internetowych czy blogów.

Pierwszy przykład:

http://www.baza-firm.com.pl - katalog firm, mający Page Rank 4. Dodać do katalogu można tylko firmy. Trzeba podawać: adres, nip, regon. Nikomu sie nie uda dodać swojego bloga ani zaplecza. Jak wiemy linki wychodzące ze strony mają duże znaczenie. A ta strona nie ma żadnego złego linku. Skoro wszystkie prowadzą do stron i sklepów firmowych a trudno by strona firmowa była źle widoczna w oczach google'a. Strony firmowe zwykle nie maja reklam, nie mają toksycznych linków wychodzących. Więc cała struktura linków będzie dobrze widziana przez google.

Jest trochę porządnych katalogów firm, z wysokim Page Rank. Niektóre darmowe a niektóre płatne. Trzymają się dobrze. Trust Rank mają również całkiem przyzwoity, więc na pewno warto!

Katalogi firm mają tę dobrą cechę, którą mają inne katalogi również i co kiedyś przynosiło świetne rezultaty z niemal każdego katalogu. Mianowicie uzupełniając formularz, przypisujemy naszej stronie odpowiednią branże i tagi, przez co wpis jest powiązany tematycznie z innymi.

Dodatkowo, wpisując adres, nip, regon, które również widnieją na samej stronie firmowej - zwiększamy trust poprzez zgodność tych danych.

Są też osobne katalogi sklepów internetowych. Czyli tylko takie strony, na których można robić zakupy. Jeśli mamy sklep internetowy, to jak najbardziej warto dodać do takich katalogów z uwagi na fakt, że każdy tam dodany sklep ma to samo słowo kluczowe co nasz sklep, czyli tym słowem jest "sklep" :)

Większy zasób katalogów firm i sklepów internetowych jest w osobnym dziale w liście jenota.

Są też specyficzne katalogi branżowe, które przydadzą się nielicznym ale jak komuś branża akurat do tego pasuje, to też zdecydowanie warto. Np katalog firm transportowych i spedycyjnych albo katalog stron kobiecych.

Kolejny przykład:

Panorama firm - to dopiero niezły zbiór firm. Istniejący od lat, bardzo rzetelny a sama strona ma Page Rank równy 6. Więc to chyba katalog o najwyższym Page Rank i Trust Rank ze wszystkich polskich katalogów.

Kolejny przykład:

Skoro mamy oficjalną działalność a nie prywatnego bloga o fetyszach stóp, to mamy oficjalny adres, którego nie skrywamy przed nikim i nawet chcemy go rozgłaszać aby ludzie do nas wpadali i kupowali.

Tu bardzo mocne linki i promocję marketingową zrobią nam strony takie jak:

zumi - znany i popularny lokalizator internetowy. Również wysoki Page Rank, również ma odnośniki tylko do sklepów, firm, urzędów, instytucji itp. Więc zero toksycznych linków wychodzących ze strony. Znów bardzo wysoki trust rank i page rank!

No ale wiemy gdzie najczęściej ludzie czegoś wyszukują - mapy google. Na mapach google może się pojawić wskaźnik na siedzibę waszego sklepu czy firmy o ile zechcecie to zgłosić. Należy zrobić zgłoszenie do google wypełniając formularz. Następnie potwierdzenie kodem przyjdzie pocztą i podając ten kod potwierdzamy googlowi, że my to my. W ciągu kilku dni ludzie przeszukujący mapy będą również mogli dostrzec nazwę Twojej siedziby jako ważne miejsce.

Kosztowne ale i bardzo dobre linki a zarazem reklamę do sprzedawanych usług dostaniemy od porównywarek cen takich jak np ceneo. Tu oprócz mocnych linków uzyskamy porządną reklamę, jeśli ktoś coś szuka i zawsze w tej kategorii będzie trafiał akurat na nasze produkty. Dodatkowo jest tu coś podobnego jak w google adword. Mianowicie za kliknięcia trzeba płacić ale te kliknięcia są związane bezpośrednio z nowymi odwiedzinami na stronie, więc dla niektórych warto. A nie warto dla tych co wiedzą, iż ich produkty/usługi są droższe i ceneo ich tylko skompromituje ;)

Wpisanie w google: porównywarka cen - znajdziemy jeszcze trochę innych stron tego typu.

Inny przykład: skoro prowadzimy biznes, to na pewno możemy sobie o tym podyskutować na różnych tego typu stronach. Pracodawców, pracowników, biznesmanów. Jak goldenline czy linkedin. Przynależenie do gron, dodawanie znajomych i obserwowanych, czy bycie w gronie kółek naszej działalności na google plus to również bardzo dobre rozwiązanie.

Jak każda firma i niefirma możemy mieć również fan page na facebooku. Następnie przez system polubień i wrzucanie ciekawych materiałów i komentowanie innych oraz płatne załatwianie lajków i możemy wypromować swojego fan page-a i często bez większego wysiłku ludzie dostrzegają, że fanpage jest wyżej w wynikach wyszukiwania google niż sama strona docelowa...

A skoro jeszcze działalność gospodarcza jest ważna w nadzorze i kontroli państwowej to posiadanie firmy możemy pokazać na stronach rządowocy o mocnych domenach .gov.pl I na obecną chwilę tylko na firmy w naszym kraju mają możliwość pozyskania linków z takich mocnych stron o dużym wskaźniku Page Rank i Trust Rank. 

Dla przykładu: web.gov.pl

   
   
© ALLROUNDER
eXTReMe Tracker