This page is hosted for free by cba.pl, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 5.83 PLN.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Linki dofollow i nofollow

Podziel się jenotem

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

linki dofollow i nofollow

Początkujący w pozycjonowaniu stron muszą poznać zagadnienie linków z atrybutem dofollow oraz tych z atrybutem nofollow jako jedno z podstawowych zagadnień dotyczących tematyki SEO.

Chcąc znaleźć rzetelne wytłumaczenie różnicy pomiędzy tymi dwoma rodzajami linków napotykamy w internecie wiele nieprawdziwych informacji.

Można między innymi wycztać, że linki nofollow nie mają żadnego znaczenie a nawet, że są szkodliwe. Oczywiście to nieprawda. Prawdą natomiast jest, że dofollow są cenniejsze.

Jak rozpoznać atrybut linków? Najprostszym sposobem jest sprawdzenie źródła strony. Jeżeli zauważymy w kodzie: rel=”nofollow” to wiemy, że mamy do czynienia z atrybutem nofollow. Jeśli tego nie widać, to jest to normalny link dofollow.

Po co jest ta różnica atrybutów? Mianowicie służy ludziom do utrzymywania porządku. Dla pozycjonerów najważniejsze jest zdobywanie linków z atrybutem dofollow, toteż poszukują blogów i for, gdzie takie linki można zamieszczać. Piszą oni beznadziejne i nielogiczne posty, zmuszają administratorów i moderatorów do nieustannej pracy nad usuwaniem "brzydkich wpisów"

Wiele z tych linków nawet nie jest zamieszczana przez ludzi a automatyczne programy spamujące, wyszukują tego typu strony i same tworzą wpisy i zwykle o treści nielogicznej i nie pasującej do tematyki strony.

Moc linków dofollow - linki te dają nam wszystko co mogą:

  • Przekazują część swojej mocy, dzięki czemu gdy po jakimś czasie nazbiera nam się dużo linków ze stron o wysokim Page Rank, to mamy szanse, że nasza strona osiągnie wskaźnik Page Rank o jeden stopień do góry, po pewnym czasie można liczyć na kolejny awans.
  • Przekazują zaufanie lub brak zaufania. Są strony o dużym wskaźniku Trust Rank i link dofollow z tej strony sprawi, że Twoja strona zyska więcej zaufania w oczach google. Jeśli jest link dofollow ze strony podejrzanej, to i Twoja strona stanie się bardziej podejrzana.
  • Przekazują moc anchor textu. Wielokrotne użycie danego anchora oraz do niego podobnych na linkach dofollow sprawia, że strona awansuje w wynikach wyszukiwania na tę właśnie frazę.
  • Każdy link dofollow jest jak głos oddany na konkretną stronę. Im więcej głosów tym lepiej. Tak samo jak w wynikach wyborów.

Wartość linków nofollow: linki mają znaczenie ale mniejsze niż te dofollow

  • liczą się bo ogólna ilość wszystkich linków ma znaczenie
  • Są istotne w ogólnej kalkulacji. Duża ilość linków nofollow sprawia, że w oczach google'a pozycjonowanie wygląda bardziej naturalnie. Podczas gdy brak linków nofollow ewidentnie wskazuje na celowe działania w celu podniesienia pozycji strony.
  • Nie przekazują mocy Page Rank, więc dzięki tym linkom bezpośrednio nie awansujesz ale za to przekazują część zaufania.
  • linki z facebooka, czy ze stron na skrypcie wiki i często też linki z for i blogów na domenach .edu .gov mają linki nofollow a jednak przynoszą bardzo dobre efekty

 

Najważniejsza podstawowa różnica: nofollow - oznacza nie podążaj. Więc to informacja dla robotów przeszukujących sieć w celu odnajdowania zmian aby tą drogą nie podążały. Roboty mogą przenosić się ze stron na inne strony właśnie za pomocą takich korytarzy jak linki dofollow. Natomiast linki z atrybutem nofollow. Są połączeniami ale nie są drogami po których te roboty będą się poruszać.

Jeśli dokonujemy zmian na stronie i wiemy, że po jakimś czasie google już wie o tych zmianach, to stało się to na pewno dzięki linkom dofollow, bo tylko tą drogą roboty mogły dotrzeć na naszą stronę.

Kolejna kwestia: ludzie wyszukują celowo miejsc gdzie można zamieszczać linki dofollow. Jak by te miejsca były tak bardzo cenne i było ich tak niewiele. Mimo licznych blogów czy for wprowadzających atrybut nofollow dla ochrony przed spamem i bałaganem i mimo, że wielkie serwisy jak facebook czy twitter też stosują tę metodę to nie zmienia to faktu, że wciąż większość źródeł ma w sobie atrybut dofollow. Wiele osób w ogóle nie sprawdza atrybutów linków. Po prostu zbierają linki z różnych źródeł i osiągają niezłe efekty i bez żadnych specjalnych działań uzyskują najlepszą proporcję pomiędzy ilością backlinków z atrybutami dofollow i nofollow.

 


 

   
   
© ALLROUNDER
eXTReMe Tracker