Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Linki dofollow i nofollow

Podziel się jenotem

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

linki dofollow i nofollow

Początkujący w pozycjonowaniu stron muszą poznać zagadnienie linków z atrybutem dofollow oraz tych z atrybutem nofollow jako jedno z podstawowych zagadnień dotyczących tematyki SEO.

Chcąc znaleźć rzetelne wytłumaczenie różnicy pomiędzy tymi dwoma rodzajami linków napotykamy w internecie wiele nieprawdziwych informacji.

Można między innymi wycztać, że linki nofollow nie mają żadnego znaczenie a nawet, że są szkodliwe. Oczywiście to nieprawda. Prawdą natomiast jest, że dofollow są cenniejsze.

Jak rozpoznać atrybut linków? Najprostszym sposobem jest sprawdzenie źródła strony. Jeżeli zauważymy w kodzie: rel=”nofollow” to wiemy, że mamy do czynienia z atrybutem nofollow. Jeśli tego nie widać, to jest to normalny link dofollow.

Po co jest ta różnica atrybutów? Mianowicie służy ludziom do utrzymywania porządku. Dla pozycjonerów najważniejsze jest zdobywanie linków z atrybutem dofollow, toteż poszukują blogów i for, gdzie takie linki można zamieszczać. Piszą oni beznadziejne i nielogiczne posty, zmuszają administratorów i moderatorów do nieustannej pracy nad usuwaniem "brzydkich wpisów"

Wiele z tych linków nawet nie jest zamieszczana przez ludzi a automatyczne programy spamujące, wyszukują tego typu strony i same tworzą wpisy i zwykle o treści nielogicznej i nie pasującej do tematyki strony.

Moc linków dofollow - linki te dają nam wszystko co mogą:

  • Przekazują część swojej mocy, dzięki czemu gdy po jakimś czasie nazbiera nam się dużo linków ze stron o wysokim Page Rank, to mamy szanse, że nasza strona osiągnie wskaźnik Page Rank o jeden stopień do góry, po pewnym czasie można liczyć na kolejny awans.
  • Przekazują zaufanie lub brak zaufania. Są strony o dużym wskaźniku Trust Rank i link dofollow z tej strony sprawi, że Twoja strona zyska więcej zaufania w oczach google. Jeśli jest link dofollow ze strony podejrzanej, to i Twoja strona stanie się bardziej podejrzana.
  • Przekazują moc anchor textu. Wielokrotne użycie danego anchora oraz do niego podobnych na linkach dofollow sprawia, że strona awansuje w wynikach wyszukiwania na tę właśnie frazę.
  • Każdy link dofollow jest jak głos oddany na konkretną stronę. Im więcej głosów tym lepiej. Tak samo jak w wynikach wyborów.

Wartość linków nofollow: linki mają znaczenie ale mniejsze niż te dofollow

  • liczą się bo ogólna ilość wszystkich linków ma znaczenie
  • Są istotne w ogólnej kalkulacji. Duża ilość linków nofollow sprawia, że w oczach google'a pozycjonowanie wygląda bardziej naturalnie. Podczas gdy brak linków nofollow ewidentnie wskazuje na celowe działania w celu podniesienia pozycji strony.
  • Nie przekazują mocy Page Rank, więc dzięki tym linkom bezpośrednio nie awansujesz ale za to przekazują część zaufania.
  • linki z facebooka, czy ze stron na skrypcie wiki i często też linki z for i blogów na domenach .edu .gov mają linki nofollow a jednak przynoszą bardzo dobre efekty

 

Najważniejsza podstawowa różnica: nofollow - oznacza nie podążaj. Więc to informacja dla robotów przeszukujących sieć w celu odnajdowania zmian aby tą drogą nie podążały. Roboty mogą przenosić się ze stron na inne strony właśnie za pomocą takich korytarzy jak linki dofollow. Natomiast linki z atrybutem nofollow. Są połączeniami ale nie są drogami po których te roboty będą się poruszać.

Jeśli dokonujemy zmian na stronie i wiemy, że po jakimś czasie google już wie o tych zmianach, to stało się to na pewno dzięki linkom dofollow, bo tylko tą drogą roboty mogły dotrzeć na naszą stronę.

Kolejna kwestia: ludzie wyszukują celowo miejsc gdzie można zamieszczać linki dofollow. Jak by te miejsca były tak bardzo cenne i było ich tak niewiele. Mimo licznych blogów czy for wprowadzających atrybut nofollow dla ochrony przed spamem i bałaganem i mimo, że wielkie serwisy jak facebook czy twitter też stosują tę metodę to nie zmienia to faktu, że wciąż większość źródeł ma w sobie atrybut dofollow. Wiele osób w ogóle nie sprawdza atrybutów linków. Po prostu zbierają linki z różnych źródeł i osiągają niezłe efekty i bez żadnych specjalnych działań uzyskują najlepszą proporcję pomiędzy ilością backlinków z atrybutami dofollow i nofollow.

 


 

   
   
© ALLROUNDER
eXTReMe Tracker