Filtr

Podziel się jenotem

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Filtr

Filtrów słownikowo jest wiele ale w świecie seo chodzi oczywiście o filtry narzucone przez wyszukiwarkę google lub inną.

Filtr objawia się tym, że z dnia na dzień dochodzi do gwałtownego spadku pozycji na pewne frazy w wynikach wyszukiwania.

Nie rzadko jest to okrągła liczba taka jak: 20, 30, 50 czy 100.

Filtry tego typu podzielić można na dwa główne rodzaje, którymi są filtry algorytmiczne oraz filtry ręczne.

 

Filtr algorytmiczny oznacza, że nastąpiły zmiany w algorytmach oceniania przez google, które do tych algorytmów wrzuca i modyfikuje za razem tysiące elementów składowych.

Te składowe to przede wszystkim powody do nagrody jak i ukarania. A na pozycję w wynikach wyszukiwania składa się cały ten bilans zarabianych plusów i minusów.

Nagły duży spadek w wynikach wyszukiwania następuje na dwa klasyczne sposoby:

  • Pierwszy z nich to kara po świeżo popełnionych błędach, np nieodpowiednim linkowaniu. Roboty Google właśnie odnalazły niedawno utworzone trefne linki, po czym automatycznie wiadomości te zostały przekazane i ocenione przez algorytmiczny system oceniania Google'a i poskutkowało to dużymi spadkami.
  • Drugi, który jest często zaskoczeniem dla ludzi: W ostatnich dniach od gwałtownych spadków nie zostały wykonane żadne źle oceniane posunięcia a jednak obrywa się karę. Jak to możliwe? Otóż wskazuje to na aktualne zmiany w algorytmach, na skutek czego, coś co nie było rygorystycznie oceniane w przeszłości, od tego momentu jest. Czy też inaczej ujmując: system oceniania przeszedł gruntowną reformę i nowe jury jest bardziej krytyczne. W ten oto sposób można nie prowadzić żadnych działań nad stroną przez wiele dni a pewnego dnia zobaczyć bardzo duże zmiany.

 

Filtr Ręczny - Jak sama nazwa wskazuje, musi być to filtr nałożony ręcznie.

Robią to sami pracujący dla firmy Google.

Jak można się domyśleć może to się odbyć na skutek otrzymania informacji o tym, że jakieś strony trzeba dogłębnie zbadać i zdecydować o tym, czy należy się za to kara czy też nie.

A skąd te informacje? Wiadomo, ze źródeł oficjalnych iż źródłami informacji są:

  1. Same roboty Google wysyłające informacje, które podlegają analizie i typują "dziwne i podejrzane" zachowania w internecie
  2. Samodzielne przeszukiwanie internetu i wyodrębnianie informacji ze świata seo o metodach niemile widzianych.
  3. Donosy. Ludzie na ludzi po złości donoszą. Zawsze taka była, jest i będzie ludzka natura. Donosi się zwykle na konkurencję firm seo o tym, ile i jakich utworzyli blogów zapleczowych i że te właśnie oto blogi są tylko i wyłącznie zapleczem pozycjonerskim.

 

   
© ALLROUNDER
eXTReMe Tracker